Zdi se kot včeraj – a vendar je od 16. junija 1993, ko smo ustanovili agencijo Connecta, minilo 30 let! Začeli smo s produkcijo radijskih reklam (ah, to so bili časi, ko so špikerji še hodili na Val 2020 v uk k Ajdi Kalan in so reklame pred predvajanjem na Radiu Slovenija odobrili fonetiki(-čarke) in lektorji(-ice), reklame pa so bile resnično kreativne, saj so bile zahteve visoke in je bilo za produkcijo dovolj časa – in sredstev.

Nadaljevali smo z namiznim založništvom, grafičnim oblikovanjem in DTPjem (takrat smo delali z Venturo publisherjem, ki je nato prerasla v InDesign). Močna veja je bila tudi založništvo: poleg nekaj internih glasil smo izdajali tudi časopis Časopes – prvi časopis za pse mačke in druge tiče. Interneta še ni bilo, zato smo datoteke za tisk kopirali na zunanje diske in jih peš nosili do reprostudijev, kjer smo dobili filme, ki smo jih nesli v tiskarno. Fotografije hišnih ljubljenčkov (npr. siv maček na sivem betonu na črnobeli sliki), ki so nam jih pošiljali naši bralci, so mnogokrat končale v rubriki “Kaj je na sliki?”.

Potem je prišla era interneta in digitalnih fotoaparatov in Adobovih programov in v agenciji smo imeli vse več znanja in moči, da smo lahko celostno skrbeli za naročnike, ki so z nami ostajali tudi petnajst in več let (za družbena omrežja, sprva pa tudi spletne strani Toyota Centra, smo skrbeli praktično od začetka, tudi Optika Clarus še danes gradi na temeljih, ki smo jih postavili skupaj, če jih omenimo le par). V najboljših časih nas je bilo v agenciji več kot deset, skrbeli smo za polni oglaševalski servis za izjemno širok nabor naročnikov.  Ena od specialnosti je bila tudi gverilski marketing – letali smo z motornimi zmaji in toplozračnimi baloni, ter organizacija skoraj nemogočih dogodkov (zaradi ognjemeta v Kranju je bilo treba celo za pol ure preusmeriti letalski promet!).

Za blagovne znamke smo skrbeli celostno, 360 stopinjsko, od A do Z  –  Z kot zaščita znamke, zato smo k sodelovanju pritegnili licenciranega in izkušenega zastopnika za blagovne znamke in zadnjih deset let poleg strateške komunikacije, skrbeli tudi za zaščito intelektualne lastnine.

Z znanjem, ki smo si ga nabrali, smo leta 2014 ustvarili tudi “svojo” znamko  in – sprva kot popoldanski hobi projekt – odprli prvi escape room v Ljubljani, ki je čez noč prerasel v podjetje Enigmarium® Extraordinary Experiences, ki je danes vodilno ime na področju igrificiranih doživetij (9 lokacij, 35+ igrificiranih turističnih projektov), ki je danes Connectin največji naročnik.

Kreirali smo tudi znamko in zasnovali koncept “Axe Throwing Europe”, ki je (v partnerstvu s skupino Orehov Gaj) osvojila prestižno nagrado Conventa Best event Award 2019  “The winner of the audience” in danes v Orehovem gaju deluje kot franšizna enota.

S celovitim znanjem s področja trženja, marketinga, prodaje, stikov z javnostmi, organizacije dogodkov, spletne komunikacije, marketinga in optimizacije, ki smo ga nadgradili s znanjem kreiranja igrificiranih turističnih produktov, smo postali specialisti za igrifikacijo in izkustveni marketing. Le-ta je vse pomembnejše trženjsko orodje. Nepozabni trenutki in prvoosebna interakcija oživita znamko, krepita zavzetost in omogočata povezovanje na čustveni ravni in učinkovito aktivacijo kupcev. Več o igrifikaciji >>

Ob 30. obletnici pa smo se v agenciji vrnili k začetkom in obudili tudi založniško dejavnost. Connecta je tako izdala že drugi ponatis priljubljene knjige OTOK, ki je v času, ko je korona karantena zaprla vrata escape roomov, podjetij in šol,  družinam, ki so čez noč ostale zaklenjene doma, krajšalo čas. Vsak dan so v Enigmariumu zasnovali eno poglavje in ga po mailu poslali naročnikom, ki so novo poglavje lahko odprli s kodo iz prejšnjega poglavja, in nestrpno pričakovali nov zaplet. E-knjiga je postala prava uspešnica (e-pošto je odprlo kar 93% naslovnikov), zato je izšla tudi v tiskani obliki, sedaj je izšel že drugi, le malo polepšan ponatis. Več o knjigi >>

In zanimivo, spet smo tudi v prelomnih časih, tako kot, ko je prišel internet si tudi tokrat želimo zajahati novi val. Zato je Peter zavihal rokave, se spoprijateljil s ChatGPT in napisal priročnik (posebej za vse tiste, ki o umetni inteligenci res veliko vedo, čeprav delovanja niso še nikdar preizkusili). Connecta je tako izdala knjigo: “Obogateti s ChatGPT -Vodnik do blaginje v digitalni dobi”. Naročite jo lahko v naši založbi –  https://books.connecta.si/ 

Pripravljeni smo na igrivo prihodnost  – morda pa se nam poti še kje prekrižajo :)